Friday 7 October 2011

Company Cipot!

Tengahari semalam aku dapat call dari seorang ibu kepada bekas pelajar kami. Dia nak buat pengesahan betul ker diploma anak dia belum diiktiraf dengan MQA. Aku menIYAkan sebab permohonan masih dalam proses.

Then terus jerk dia kata,

Ibu X-Student : Kalau macam nie anak saya tak akan dapat kerja lah!.

Aku : Student kursus DEK biasanya cepat dapat kerja.

Ibu X-Student : Company mana? Bagi tau saya?

Aku : Puan, saya tak dapat nak bagi tahu company mana. Lagi pun saya unit lain. Saya tak ada buat statistic mengenai pekerjaan x-student.  Tapi one of our student ada bekerja satu company dengan hubby staf sini.

Ibu X-Student : Company cipot. Boleh lah!



Uihh apa kebenda nie!. Ini tak boleh jadi! Apa ko ingat company besar jerk boleh cari makan ker? Sungguh berlagak!!!!! Sungguh memilih kerja. Kalau macam nie lah sikap, tak ke mana lah anak ko!.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...