Monday 17 October 2011

Keperluan @ Kehendak?

Zaman sekarang macam gadget ada. Tak terkejar rasanya. Aku terfikir adakah semua itu keperluan untuk meneruskan hidup atau kehendak untuk memenuhi nafsu?

Sebagai contoh adalah, telefon. Dulu-dulu telefon tidak boleh dibawa kemana-mana. Kemudian manusia mencipta mobile phone, boleh berhubung dimana-mana sahaja. Dari boleh berhubung menggunakan suara, provider upgrade sistem supaya boleh berhubung menggunakan Short Message Service (SMS). 


Tidak cukup dengan itu, upgrade lagi supaya boleh bercakap mata bertentang mata. Yang terkini, dengan telefon bimbit kita boleh berhubung dengan mendengar suara, SMS dan juga melayari internet. Hebat bukan!

Motorola StarTAC

Nie adalah hand phone aku yang pertama. Dulu-dulu kalau pakai yang nie kira power lah sebab sebesar tapak tangan sahaja. 

Ericsson T10

Selain daripada motorola, aku juga menggunakan Ericson T10. Kalau tak silap hand phone nie datang dengan empat color. Memang menarik minat!.

Sony Ericsson

Kemudian, aku pakai hand phone ini. Aku tak ingat jenis mana tapi ia sangat berjasa dan aku gunakan hand phone nie sehingga ketitisan yang terakhir atau dengan kata lain, sampai rosak (heheheee).

Nokia Music Express

Sehingga sekarang, aku masih setia dengan hand phone Nokia ini. Mungkin bagi aku sekadar boleh bercakap dan SMS sudah memadai. Tapi dimasa akan datang nobody knows, right!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...