Tuesday 25 June 2013

Cameron Highland Aku Datang! - Galeria Time Tunnel

Lokasi seterusnya adalah Galeria Time Tunnel, sebuah muzium tempatan yang penuh dengan barangan lama untuk mengimbau kembali segala kenangan manis sewaktu membesar. Galeria ini antara tempat yang harus dikunjungi. Jarak lebih kurang 1km sahaja dari pekan Brinchang.

Terowong Masa

Dengan kadar bayaran RM5.00 untuk dewasa dan kanak-kanak RM3.00, meluangkan masa menjengah ke Galeria Time Tunnel yang terletak di Jalan Sungai Burung, Brinchang, Cameron Highlands, Pahang adalah sangat bermakna.  Sedar tidak sedar telah membuat aku tersenyum sendirian melihat barangan lama, suatu masa dahulu tak pernah aku ambil peduli.

Masih ingat mainan ini?

 
Gula-gula

 
Warna apakah kamu mahu? Ingat?

 
Kad laporan

Kad pengenalan lama

Terdapat juga barangan yang tidak pernah 'sempat' dengan aku. Atau aku terlalu kecil untuk menyedari kehadiran mereka. Hemm... nampaknya selepas ini terpaksa menyelongkar gambar-gambar lama semasa kecil dahulu.  

Cute, baby walker

Mesin kira


  
Ubat nyamuk dan dacing

Berfikir sejenak aku dibuatnya. Memikirkan, pernahkah aku guna barangan tersebut. Bersungguh-sungguh aku mengimbau kenangan lama. Seronok jugak!

Kasut sekolah

Jam dan telefon lama

Dulu DARKIE, kini DARLIE

Suis lama

Kini banyak digunakan di Kopitiam

Ahh sempat guna tv nie

Basikal

 
Mahu bikin rambut?

Mahu gunting rambut?

Horlick, Milo dan Ovaltine

 
Abadikan kenangan bersama Terowong Masa

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...