Friday 5 October 2012

Langkawi 2012 - Transport & Hotel

Kali ke berapa ke langkawi?? Entah lah. Banyak kali dah aku ke Langkawi tapi tak puas-puas. Tapi kali nie memang lama sungguh. 5 hari 4 malam!. Aku pergi berlima, Mr. hubby, Irdina, MIL, FIL dan aku.

Seawal 4.00 pagi aku dah bangun untuk memastikan kami sampai ke LCCT sebelum 6.00 pagi. Aku naik flight AirAsia ke Langkawi yang paling awal sekali, jam 7.30 pagi.  Kurang dari 1 jam dah sampai Airport Langkawi.

Permandangan dari atas flight

Transportation kat sana, aku dah booking kereta wira auto.  Aku booking awal, 3 hari sebelum aku sampai.  RM 180.00 untuk 4 hari, ambil dan hantar kereta di Airport Langkawi. Rasa macam dah murah. 

So, kepada sesiapa yang berminat untuk mendapatkan kereta sewa di Langkawi, boleh lah call Mahadhir 012-5910004. Hahhaaa aku buat iklan lah plak!

 
Selang...nama bangunan bilik kami

Stay kat mana? Aku stay kat Rumah Perseketuan Langkawi a.k.a Federal Villa. Nie kali kedua aku stay kat sini. Alhamdulillah, bilik cantik. Tapi, yang paling penting adalah keselesaan.

Opss lupa bagi tau, satu malam RM55.00 sahaja. Murah kan!!!! Itu rate untuk kakitangan kerajaan sahaja yerk... Harga asal bilik tu RM270.00 semalam utk standard twin sharing.

Nak booking kena awal sebab selalu penuh. Macam aku, nak pergi bulan September, bulan February dah buat booking.

Nombor bilik kami

Federal Villa adalah dibawah pengurusan Holiday Villa. So, urusan check in @ out adalah di lobby Holiday Villa.  Kami juga boleh menggunakan semua facilities disana. Kalau nak breakfast di hotel, ada package breakfast RM8.00/orang bagi menu terpilih @ 20% diskaun.

So, government servant moh lah kita beramai-ramai menginap Rumah Perseketuan Langkawi  tiap kali berlibur di Langkawi. 





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...